Viquilletra 2017-18. Una Viquilletra de tràiler!

Propietat:Escrita

De Viquilletra
Dreceres ràpides: navegació, cerca

Aquesta és una propietat del tipus Text.

Pàgines que fan servir la propietat "Escrita"

Es mostren 25 pàgines que fan servir aquesta propietat.

(anteriors 25) (següents 25)

A

Activitat sobre Quan deixàvem de ser infants de l'autora Gemma Pasqual i Escrivà, pels La paraula viva +Un soterrar i una sorpresa Miquel va prendre el primer avió al dia següent. Arribà molt fatigat del llarg viatge a l’aeroport de Manises. Ja estava altra vegada en València i s’encaminava amb l’Enrico cap a Burjassot per primera vegada des de fa molts anys. Anava a tornar a xafar la terra on s’havia criat i de la qual va dir que mai més tornaria a xafar fins que Franco morira. Ell seguia amb la terrible tristesa que li omplia el cor pel seu estimat i millor amic des de la infantesa; Vicent Andrés Estellés. I durant el trajecte en taxi va derramar algunes llàgrimes al recordar el passat. Es varen hostatjar en un hotel a prop del seu poble. Varen deixar les seues pertinences i s’anaren a donar el condol als familiars. Quan aplegaren, instintivament, Miquel va buscar Carmina i li va donar una abraçada mentre els dos ploraven com uns descosits. L’Enrico no va poder evitar soltar-hi uns plors al vore el seu company tan dolgut. Hi havia molta de gent en el vetlatori, Vicent era molt estimat. Al matí següent va ser el soterrar i tots dos es van vestir de negre per donar-li l’últim adéu a un gran poeta i millor persona, Vicent. En el rostre del assistents es percebia un gran dolor. En un moment Miquel va alçar el cap i va veure una dona molt prima, i amb les cames molt llargues; el primer que li va venir al cap va ser aquell dia quan els dos amics estaven jugant amb la pilota i van aparèixer unes llargues cames parant la pilota que se li havia escapat. Es va quedar pensatiu, però prompte es va oblidar i va continuar rendint-li homenatge al Vicent dedicant-li unes paraules que van commoure tot el món. Quan va terminar va tornar a vore a aquesta dona altra vegada i se li va acostar. Ell li va dir: - Perdona, m’ets molt familiar, et conec? - Ho sent molt però si et conec , ara no caic. - De segur que no? És que et trobe molt familiar, ets família de Vicent? - No, va ser un amic de la infantesa, res més. Veig per les teues paraules que el coneixies molt bé... - Sí, va ser el meu millor amic des de la infantesa. Els dos es van quedar mirant, i sorpresos van dir alhora: - Tu no seràs... Miquel! –Harmonia! - Déu meu! Com has canviat Miquel... Quina alegria! – Va dir sostenint les llàgrimes. - I tu, i tu!, els anys no perdonen- Va fer una rialleta per dissimular tantes emocions alhora i tantes llàgrimes a la vegada. – Mare meua! I que fas ací? Com t’has assabentat? - Ho vaig llegir a la premsa, i vaig decidir vore’l per última vegada; no sabia res de vosaltres ni del vostre paradís; vaig arribar fa uns mesos de Madrid. L’Enrico que passava pel seu costat amb Carmina li va fer un somriure molt dolç, i ell el va agafar del braç i el presentà a l’Harmonia com la seua parella sentimental. No s’ho esperava encara que no es va sorprendre molt. L’Enric es va alegrar per aquell retrobament, el seu amat estava molt trist però al tornar-se a trobar amb Harmonia li va tornar un poc el color en eixe moment tan dur per a ell. Més tard es van anar a prendre unes copes a un bar per ofegar les penes i Harmonia li va preguntar què va ser de la seua vida després de la seua partida; ell li ho va contar tot i després va ser el torn d’ella que va començar així: -Aquell dia de fa tant de temps, quan vaig fugir amb la companyia de teatre, va ser un dels dies mes feliços de tota la meua vida. - va fer una pausa, amb els ulls fixos en un punt en l’aire, rememorant imatges de la seua joventut- Mon pare estava fora de la meua vida definitivament, ja no hauria mes baralles, més discussions que causaven tant de sofriment a la meua família. Per fi érem lliures. Amb el temps em vaig adonar que ma mare s’havia tornat a enamorar, però aquesta vegada d’un home que si la faria realment feliç, que si la tractaria com ella es mereixia, Carles. “Vàrem viatjar al centre de Madrid, on ens vàrem buscar la vida per trobar un allotjament temporal on poder passar uns dies. Amb el temps, ma mare i Carles feren la seua relació oficial i, després de guanyar alguns diners treballant al carrer, compràrem una casa en la ciutat. Carles era el pare que mai havia tingut, la felicitat que rodejava a ma mare, la nostra vida. Ens vam convertir en una família de veritat, sempre units. Jo vaig créixer a poc a poc, em vaig fer dona, com sempre havia volgut la meua estimada mare. Quan vaig complir el vint anys, Carles em va posar com actriu principal en una de les seues obres. La nostra companyia s’havia fet famosa amb el temps, més coneguda. Guanyaven més diners i contractàvem a més persones. A vegades actuàvem en llocs importants, a vegades no. Però ser l’actriu principal d’aquella obra em va fer molt feliç. Aquell dia actuàvem per a gent de diners. Havien homes ben vestits a les cadires, atents al que succeïa. Resulta que un d’aquells homes era un caçador de talents. Se’m va acostar al finalitzar la funció i em va passar la seua targeta, dient-me que es posaria en contacte amb mi, amb l’excusa que sentia que jo tenia talent. En temps com els que corrien, tot ple de bombes i guerres, això era un miracle. Dons bé, així va començar tot. Aquell home, anomenat Artur Benicalap, era el que jo deia, un home de negocis. Va veure potencial en mi, es va convertir en el meu mànager, en el meu amic. Ell era espontani, sense por a dir el que pensava, que mantenia els seus valors sempre per davant, amb un cor gegant. Jo em vaig enamorar. El que va passar a continuació ho pots imaginar: La meua fama com a actriu va créixer, anava i venia de diferents teatres, vaig obtenir un nom artístic, “La paraula viva”. Temps després, em vaig casar amb l’Artur. A partir d’aquesta data, la meua vida es va afonar, això es va veure lligat amb la meua infelicitat. Jo l’estimava massa, però ell no em volia; volia pensar que sí, però mai em va voler. Un dia que em vaig quedar assajant el meu paper amb l’altre protagonista de l’obra, es va endinsar per la porta del teatre amb els ulls injectats en sang i cridant com un boig que era una *puta*, que li estava sent infidel. El vaig intentar calmar, però m’alçà el braç i em donà punyada a la boca. Em vaig callar, em va agafar pel braç i se m’emportà a casa. Després d’uns nombrosos incidents pareguts, vaig decidir deixar-lo. L’estimava moltíssim però més m’estimava jo. Més tard, vaig crear una campanya per a les dones maltractades, recol·lectar diners i així poder donar-los un lloc on refugiar-se i tenir on amagar-se, estar protegides de les bèsties amb les quals s’havien cassat i que es pensaven que eren de la seua propietat. Tres anys després de crear aquesta campanya que va ser tot un triomf, va morir de càncer la meua estimada mare. Vaig caure en una gran depressió la qual Carles em va ajudar a superar. Ell no era mon pare, però com si ho fóra. Ho vam passar desgraciadament molt malament durant un període llarg de temps i encara la tinc en la meua memòria viva com el seu aspecte després de tornar a viure, després d’aquell infern que va suportar, bé; que vam suportar. I res, fa uns mesos que vaig tornar a Burjassot, amb Carles. Ens compràrem una casa prop de l’antiga i estem vivint allí. He tingut una vida un tant complicada però ara estic completament en pau. L’Enrico i Miquel es van emocionar en escoltar aquestes paraules tan fortes. Van estar parlant un parell d’hores més i a continuació Harmonia els convidà a sopar a sa casa. Era el començament d’una nova història que compartirien junts altra vegada. Altra vegada com els antics temps, però aquesta sense la innocència, ara eren adults i es forjaria una amistat que duraria per tota una vida.  +
Activitat sobre Quan deixàvem de ser infants de l'autora Gemma Pasqual i Escrivà, pels Les modernistes +LA VIDA DE L’HARMONIA: A continuació, connectarem amb les nostres locutores per tal de fer l’entrevista a l’Harmonia sobre la seua vida en general. Avui s’han desplaçat a la seva casa. Ens podeu seguir durant tot el matí per aquesta ràdio. - Bon dia senyora Harmonia, anem a fer-li l’entrevista per a la ràdio municipal de Burjassot. - Hola, bon dia. Comenceu quan vulgueu filles. - Quins moments van ser els millors de la seua vida? - Els anys amb els que vaig compartir amb la companyia de teatre perquè per a la meua mare i per a mi havia acabat el malson que havíem viscut molts anys amb el pare i ja érem lliures i feliços, encara que vaig trobar a faltar als meus amics de la infantesa, amb els quals havia compartit moltes coses. Però ara parleu-me de tu, per favor. - Quan vares ser la millor amiga de Miquel sentires alguna estima més íntima cap a ell? - Sí, m’agradava, però intuïa que els seus sentiments eren cap als homes. - T’agradava el futbol de veritat o fingies per ser la seua amiga? - M’agradava de veritat, tanmateix, això era un punt a favor per a unir la nostra amistat i fer-la més profunda. - On anares a viure després d’anar-te’n de Burjassot amb la companyia? - Abans de comença la guerra anàrem a París a viure. - Sentires pena per ton pare quan va morir? - Per una part no perquè la seua mort em feia sentir lliure, però per altra em feia sentir culpable ja que no deixava de ser el meu pare. - Com van anar la vida de ta mare i la teua amb la companyia? - Tot va anar molt bé ja que amb el casament de ma mare amb Carles la nostra vida va donar un canvi brusc en el qual per primera vegada decidíem el nostre destí. - Et va agradar que ta mare es casara amb Carles? - Sí, perquè a la fi vaig veure a ma mare feliç amb un home al seu costat que la respectara i la tractara bé. - Continuàreu fent obres de teatre? - Sí, durant uns anys la companyia va tindre molt d’èxit però arribà un moment on les coses canviaren i la companyia va haver de tancar. - I que vares fer arran d’això? - Em vaig convertir en escriptora. - Com ho decidires? - No ho vaig decidir però ja no tenia res a fer i vaig pensar que seria una bona idea escriure alguns moments de la meua vida encara que no tenia idea de publicar-ho. - Quins varen ser els moments més crítics de la teua vida? - El moment més crític de la meua vida va ser a partir de la ruïna de la companyia a causa de la mort de la meua mare; la pobra va desenvolupar una malaltia sense cura que ens va afectar molt a tots perquè era l’estrella de la companyia. - Et sentires sola després de la mort de la teua mare? - Al principi sí, però poc temps després vaig conèixer l’amor de la meva vida, que em va ajudar a superar aquesta pèrdua tan dolenta. - Com el vares conèixer? - En una de les conferències del meu primer llibre. - I quin va ser el teu primer llibre? - “Quan deixàvem de ser infants.” - Perquè decidires fer aquest llibre? - Encara que no em cregueu no sé el motiu exacte pel qual em vaig decidir a fer-ho. - Has tornat a Burjassot? Si es així, et trobares allí amb alguns amics de la infantesa? - Sí, un dia vaig coincidir amb Vicent al forn “Ca Pepeta”, i vam estar parlant una llarga estona de les coses que ens van passar des que em vaig anar i arran d’això vaig començar a tindre altra vegada confiança amb ell. - Quan Vicent va morir, al soterrat et trobares amb Miquel? - Sí, però fins fa poc no ho sabia perquè no ens vam reconèixer. - Ara com et sents? - Molt feliç perquè encara que al llarg de la meua vida he hagut d’afrontar situacions dures i que m’han fet madurar molt prompte he sigut forta i amb valentia les he superat. - Tornares a fer altres llibres? - Sí i sempre m’he basat en experiències de la meua vida per escriure’ls. - Per finalitzar l’entrevista ens agradaria que donares la teua opinió personal del que t’ha paregut. - Ha sigut un plaer compartir amb vosaltres aquesta estona, recordant els moments més crítics i sentimentals. Fins prompte! - El plaer ha sigut nostre, gràcies per la seua atenció, ens ha demostrat que es vostè una dona molt forta i valenta. Esperem tornar a trobar-nos algun dia! Ací finalitza l’entrevista a l’Harmonia, esperem que hageu gaudit d’aquest moment.  +
Activitat sobre Quan deixàvem de ser infants de l'autora Gemma Pasqual i Escrivà, pels Quarteta +Harmonia i sa mare Margarida ja eren lliures. Havien patit una sèrie de maltractaments per part de son pare, un dipsòman, el qual consumia freqüentment alcohol, fet que el convertia en un ésser agressiu i incontrolable. Però gràcies a la companyia de teatre “El Poal” van obtindre la possibilitat d’eixir d’aquell infern. Actuar els suposava la felicitat que no trobaven ni tenien a casa. Va passar un llarg temps fins que la companyia va decidir que la millor manera de fugir de la terrible guerra era marxar cap a Argentina. Allí, trobarien una altra forma de vida sense patir les penúries que suposava una guerra; els continus atacs, la fam o simplement la falta de diners de la gent, que feia no poder vendre cap entrada. Després de fer moltíssimes actuacions de poble en poble, van aconseguir els diners suficients per enlairar-se cap al seu nou destí. Gràcies a alguns antics companys del Carles, ja tenien contractades algunes actuacions en Argentina, però, el problema va ser gros quan s’adonaren que les seues obres eren íntegrament parlades en valencià, i que allí no anaven a ser enteses. Això va suposar un problema ja que resultava una tasca prou complicada traduir-les al castellà perquè tots quatre eren valencianoparlants. No sabien la manera de solucionar aquest gran imprevist però la sort els va cridar a la porta. Gràcies a un dels amics argentins de Carles van poder realitzar allò que anaven buscant. Aquest company tenia coneixements bàsics del valencià perquè durant un temps es va allotjar al poble del Carles en València, per tant va poder traduir l’obra. La traducció va esdevenir una tasca fàcil i ràpida gràcies a la col·laboració de tots. Margarida, immersa en el treball, va proposar que es podrien conservar algunes expressions valencianes per tal que l’obra produïra una nova sensació al públic, com si estigueren vivint cadascuna de les escenes que ells anaven representant, el sofriment d’una vertadera guerra. Adaptar-se a les noves terres en les quals s’havien instal·lat va ser prou fàcil encara que era impossible evitar que de tant en tant les imatges de la guerra els envaïren els ulls i la ment. Però ara era l’hora de començar de nou i deixar els records enrere, havien d’aprofitar aquesta grandiosa oportunitat que se’ls havia presentat, sobretot per a l’Harmonia i sa mare Margarida. La por s’havia apoderat de tots quatre. Els rondava la curiositat per saber si al públic els agradarien les seues obres. Per fi va arribar el dia de la seua primera actuació, estaven nerviosos, però desitjaven traure fora dels seus caps les calamitats a les quals la guerra els havia emportat i compartir-les amb els altres, encara que fora indirectament. Va ser tot un èxit. La representació, a més de situar-se en un espai bèl·lic també contenia escenes quotidianes per tal de captar l’atenció dels espectadors i que fora una mica més amè. El temps corria sense frens, com el treball de la companyia “El Poal’’. Un dia, Harmonia va eixir d’una de les actuacions plorant. Sa mare es va adonar de la seua absència i va anar darrere d’ella. Margarida va intentar tirar-li de la llengua per saber què era allò que li produïa romandre d’aquella manera; Harmonia, entre sanglots, li va dir que estava cansada que la temàtica de les representacions fora la guerra. Per a ella eixir de Burjassot havia significat un canvi radical en la seua vida però no se li feia gens fàcil duent a terme aquest tipus d’actuacions. A partir d’aquell moment s’encaminaren cap a la comèdia. Per què? Doncs perquè es van adonar que era una manera perquè el públic oblidara durant quaranta-cinc minuts tots els problemes que els envoltaven. A més, la felicitat que tenien els espectadors es contagiava involuntàriament a tots quatre. Després d’uns quants anys a l’Argentina, i fent-se famosos amb la seues obres, van decidir ampliar la seua gira, i enlairar-se cap a París, aprofitant així la nombrosa comunitat hispana que allí havia a causa de la Guerra Civil, és a dir, refugiats polítics en la seua majoria. Per Harmonia, aquest destí també era important, ja que allí vivia i actuava el seu millor amic Miquel, que va convertir-se quasi com un germà en la seua època de xiqueta i adolescència. Després de canviar unes quantes dades en l’agenda, Carles va aconseguir que l’última parada fóra en aquell meravellós destí, París. Empaquetaren les seues coses i varen anar cap allà. Quan varen arribar, van donar una volta per la ciutat i es van quedar molt al·lucinats ja que els va parèixer preciosa. Després de dinar en un “baret’’ discret on feien uns menjars prou exquisits, es van dirigir cap al teatre. Van deixar les seues maletes i van baixar a una sala comuna on es trobava tota la gent que hi treballava. Harmonia va baixar molt de pressa per veure aquelles persones i per a la seua sorpresa, només posar el peu a l’últim escaló va observar que hi havia treballadors de poca edat jugant a aquell esport que tant li havia agradat de xicoteta, el futbol. Li va vindre un record sobre els dies en què jugava amb aquells dos amics que li van fer oblidar els seus problemes a casa quan hi era amb ells. No s’ho va pensar i es va dirigir corrent, per tal de jugar amb aquells xiquets i els va deixar bocabadats ja que el seu nivell era molt superior al d’ells, encara així no ho trobava just i els va deixar guanyar varies voltes. En una jugada, un dels xiquets li va passar la bola per tal que marcara gol, ella va rebre la pilota i es va concentrar molt per tal d’enganyar el porter i endinsar-la a la porteria. Quan es va disposar a fer el xut de la victòria, una veu va cridar el seu nom a les seues esquenes, era una veu d’home, encara que el seu to de veu li era familiar, es va quedar paralitzada, no ho podia creure, no podia ser veritat. Va esperar que les seues cames tornaren a cobrar vida i no s’ho va pensar, va anar a donar una abraçada al seu amic, en efecte, era Miquel, que l’esperava amb els braços oberts. Harmonia va sentir que les llàgrimes li queien dels ulls. Més tard van anar a prendre un cafè a la cafeteria del teatre tots dos junts i Miquel li va comentar “si no fos per les teues cames llargues i esveltes, mai de la vida haguera pogut reconèixer-te”. Van passar hores i hores parlant de les seues vides i tot el que havien fet fins aquell moment, va ser una trobada molt emotiva. Margarida, ja era una dona vella però la seua vitalitat encara no s’havia esfumat. Un dia, actuant, va tindre una caiguda important, ja que les cames no li responien com abans. Va decidir anar al metge, aquest li va recomanar absolut repòs, però, aquesta intrèpida dona, no volia perdre’s la primera actuació amb el Miquel en la grandiosa ciutat de París. Aquella mateixa nit, després de l’actuació, Margarida començà ha sentir unes fortes molèsties, però no volia preocupar a ningú. No feia falta que diguera res, la cara era l’espill que reflectia el seu estat anímic. El millor era descansar. I així ho va fer, es va tombar al llit i va intentar dormir. Però l’angoixa era tal que en unes quantes hores va morir. Margarida va passar a la història i als cors de tots aquells que l’estimaven. Va ser un gran colp per a tots, però, tots junts varen aconseguir superar-ho. Quasi a final de temporada, quan ja eren les últimes representacions, Miquel va tindre una meravellosa idea: juntar les companyies, i fer una nova obra junts. Al principi pareixia una faena difícil, ja que no sabien si tot encaixaria bé, però, el temps va demostrar que sí, i junts, varen fer nombroses actuacions per tot el món.  +
Activitat sobre Quan deixàvem de ser infants de l'autora Gemma Pasqual i Escrivà, pels Riba sauce mafia +Estimada família. Soc el pare, possiblement ja estiga mort o quasi, depèn de el que tardeu en rebre aquesta carta. Demà és el dia en el que he d’anar a un cementeri on totes les persones que van no tornen, o no torne a saber res d’elles. Cada dia en que passa no puc evitar el vostre record, no puc evitar deixar caure una llàgrima per la meua cara ja descomposta pel dolor de la vostra falta i per la sofrida existència de estar en aquest lloc on no hi ha llei per als presos i on soles existeix una dictadura de l’extrema dreta, soles tinc ganes de viure per vore, els pocs minuts que em deixen, els vostre rostre tant el teu, Caterina, com el del meu xiquet Miquel però, si no crec mal aquestes seran les últimes paraules que podré compartir en vosaltres. Jo se que no he sigut tot lo bo que podria haver sigut , des de el primer dia que Miquel i tu vareu anar a l’església em vaig assabentar de que ell creia en Déu, no li vaig donar molta importància ja que era per la voluntat de Miquel i per que no m’enfadara m’ho vas ocultar. No deuries haver-ho fet, encara que jo fóra ateu respectava la seua ideologia per l’església, a mes que es el nostre únic fill i ho respecte. En aquest maleït infern e tingut temps per a pensar i fins i tot he demanat a Déu que acabara en aquest malson tot i que jo no creia en ell però, sols em quedava aquesta opció i pareix que no ha tingut resultat, possiblement per els meus anys de pecat i de mals pensaments contra l’església. Cada nit somie que torne a casa, que estic amb vosaltres i que podem viure de la mateixa manera que abans. T’’escric aquesta carta, Caterina, per a que sabies que encara què vaja a morir et vull igual que el primer dia, que aquest temps junt a tu ha sigut el més bonic, i que el millor record és haver tingut a Miquel, al qual també trobe molt a faltar. Com a últim favor, us demane, que als jovents, persones grans, dónes, xiquets, tots aquest que encara creguen en la nostra estimada república, digueu-los que seguisquen lluitant, que poc a poc ho aconseguirem, ells sabran què no és soles una manera de pensar o una política, també és un sentiment. Atentament...........  +
Activitat sobre Radiografia de noia amb tatuatge de l'autor Jordi Sierra i Fabra, pels Powers +RADIOGRAFIA DE NOIA AMB TATUATGE La Carla és una noia jove, d'aquelles que es fa mirar. El dia del seu 1r aniversari amb el seu xicot, ella es queda a casa i ell surt de festa i té relacions sexuals amb una altra. Al dia següent, surt al diari que ha mort una noia i és la noia que ha tingut relacions amb ell. La noia té tres ganivets i el seu espermatozoide dins del seu cos. El noi és empresonat i la Carla creu que ell no ha matat la noia, per tant investiga qui pot ser l'assassí i fa preguntes a gent relacionada amb la Laia, la morta. Finalment descobreix que l'assassí és l'ex del seu actual xicot. La noia tenia claus de casa del noi, per tant podia entrar-hi. La morta portava una samarreta de la Carla en el moment de morir, per això la seva ex la va matar, perquè pensava que era la Carla. Al final l'assassina va al judici, el noi surt de la presó i ho deixa amb la Carla. ESLÒGAN: Una confusió pot canviar-ho tot.  +
Activitat sobre Redacció de l'autor Quim Monzó, pels ELS AAAH +5662266333574545555544855889898885*/-+  +
Activitat sobre Res no és real de l'autor David Gálvez, pels Anna-Andrea +Aquesta novel·la, està relatada pel Campverd, que escriu per impedir que les paraules desapareguin en la seva comunitat aïllada. La seva vida gira al voltant dels grans camps de maduixes, on treballen i viuen atrapats en una rutina, ignorants del món que existeix més enllà. Tot el que tenen és un obsequi "dels que ens vigilen." Res no és real és una comunitat condemnada a no saber-ho tot, a no pensar-ho tot i a no recorda-ho tot, perquè els que ens vigilen, els obliguen a recordar la Llei, el temps i l'horror.  +
Activitat sobre Res no és real de l'autor David Gálvez, pels Bervi +David Galvez es un autor i articulista andorrà que ha publicat diversos articles en diferents diaris com "Bon dia Andorra" o "Diari d'Andorra". Va neixer a Vilanova i la Geltru l'any 1970 pero te la nacionalitat andorrana. Va publicar el seu primer llibre anomenat Cartes Mortes l'any 2014 amb l'editorial Males Herbes, un any despres va publicar el llibre que hem treballat, Res no es real.  +
Activitat sobre Res no és real de l'autor David Gálvez, pels Ferran-Quim +La historia tracta sobre la vida de Campverd, un pare de família que viu en els camps de maduixes infinits. Són gent senzilla, la seva vida gira al voltant dels grans camps de maduixes, on treballen i viuen, atrapats en una rutina aparentment arbitrària, ignorants del món que existeix més enllà.  +
Activitat sobre Res no és real de l'autor David Gálvez, pels Murkypark +Ell llibre és un relat sobre una civilització en una realitat distòpica i el protagonista ens escriu en curts capítols els costums del seu poblat. Hi ha unes desaparicions constants i en una desapareix la filla del protagonista Aquest fet portarà a una gran depressió a la família. A causa d'aquesta la dona es posa malalta i acaba morint.  +
Activitat sobre Res no és real de l, pels Bervi +David Galvez es un autor i articulista català de nacionalitat andorrana. Va neixer a Catalunya l'any 1970 a Vilanova i la Geltru, ha publicat diversos articles i relats periodics a diferents diaris de Andorra com ''BonDia Andorra'' o ''Diari d’Andorra''. Va publicar el seu primer llibre (Cartes Mortes) l'any 2014 amb l'editorial Males herbes, un any despres va publicar el llibre que nosaltres hem llegit, Res no és Real.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de William Shakespeare, pels Jacint Verdaguer +L’obra de Shakespeare es situa a mig camí del Renaixement i del Barroc. Shakespeare va ser poeta, actor anglès i dramaturg. L’obra va tenir una repercussió a tot el món, ja que molts escriptors la van llegir i es va projectar arreu del món. Shakespeare ens mostra en aquest document el seu punt de vista sobre l’amistat, el poder, la corrupció i els somnis, i com afecten aquests factors en la societat. Tot això ho fa a través d’una sèrie d’obres: Macbeth, Romeo i Julieta, Otel•lo i Mesura per mesura. En el primer eix del document se’ns parla de l’amistat entre homes, entre dones i entre els dos gèneres, donant una visió molt clara de com funcionaven les estructures de poder, les diferències entre els dos gèneres. L’evolució d’aquestes amistats reflectien les transformacions de la societat. En el segon eix ens presenta tres obres que ens mostren la corrupció des de diferents angles. Macbeth ens mostra les conseqüències socials que comporta la corrupció. Ens deixa clar que la corrupció només pot produir més corrupció. També diu que produeix desconfiança, por, paranoia i hipocresia. El tercer eix ens presenta el poder. Apareix a les obres Macbeth, mesura per mesura i Otel•lo. A mesura per mesura ens mostra el conflicte que hi ha entre el món religiós immoral i el món viciós. Vol demostrar que el pitjor món és l’obsessió del poder. El quart eix tracta sobre els somnis. Diu que els escriptors els utilitzaven per investigar la psicologia humana i desvelar el funcionament de la societat. Shakespeare fa aparèixer els somnis de diferents maneres. Somnis i escapisme, somnis com a visions, somnis com a profecies, somnis com a mal sons i somnis com a il•lusions. En resum, hem conegut l’ ideologia de Shakespeare en determinats àmbits gràcies a les seves obres.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Carlos Ruiz Zafón +William Shakespeare va ser un dramaturg, poeta i actor anglés que va nèixer al 1564 i va morir al 1616. De la seva gran obra podem destacar les més importants que són ''Hemlet'', ''Otel·lo'', ''Romeu i Julieta'' i ''Somni d'una nit d'estiu''. En el documental, hi ha una petita introducció sobre Shakespeare i la seva obra i després passa a parlar sobre quatre temes que són l'amistat, el poder, la corrupció i els somnis. A cada apartat fa referencia a obres per explicar el contingut del paràgraf. El primer apartat, l'amistat, ens dóna una visió de com funcionaven les estructures de poder i al mateix temps el diferent tipues de tracte que hi havia entre homes i dones. Els tipus d'amistat que solia haver era: entre homes, entre dones i entre homes i dones. L'amistat entre homes, servia per enforitr els llaços de parentiu i, entre les families, el grau d'amistat es mesurava segons la fidelitat; per explicar-ho millor fa referencia a unes obres que són "Molt soroll per no res" i "Hemlet". les relacions entre dones, les explica amb les obres "El somni d'una nit d'estiu" i "Otel·lo". L'amistat entre homes i dones s'explicava amb l'expemple de "Molt soroll per no res". En el segon apartat, Shakespeare, parla del poder i ho explica amb l'obre "Mesura per mesura" que presenta la necessitat de controlar els sectors més baixos de la societat, es a dir un clar exemple de com funcionava el poder en aquella època. El tercer apartat, la corrupció parla sobre varies obres com són "Otel·lo", "Macbeth o Mesura per mesura". A la segona obra, "Otel·lo", veiem una de les conseqüències de la corrupció, què és més corrupció. En l'apartat dels somnis, diu que els somnis són la font d'inspiració poels escritors, perquè creuen que així poden explicar a la gent cosses amb significat. Shakespeare, fa referencia a diferents tipus de somnis, i aquests són els somnis i l'escapisme, com fa referència a l'obra "La tempesta"; els somnis com a profecies, com en l'obra "El somni d'una nit d'estiu"; els somnis com a visions com en "Romeu i Julieta"; els somnis com a malsons, com en la mateixa obra que les vision, "Romeu i Julieta" i els somnis com a il·lusions, com en l'obra "La tempesta". Del visionat del video, podem treure diferents conclusions. Respecte a l'amistat, sha vist que en aquella època, era clau per al funcionament de la societat. Respecte al poder i a la corrupció, amb les obres que es presenten, veiem causes de la corrupció, una d'elles espentades abans, més corrupció. referent al somnis, s'ha vist que en l'època, servia d'inspiració per als esciptors.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Fernando de Rojas +William Shakespeare (Stratford-upon-Avon, 26 d'abril de 1564 – 23 d'abril de 1616) fou dramaturg, poeta i actor anglès. és considerat un dels més grans escriptors de la Literatura Universal. La seva obra es troba entre el Renaixement i el Barroc i suposa una gran complexitat, ja que assoleix el pensament ''brillant'' i ''fosc'' de cada ideologia. Això el fa un escriptor molt interessant. En el documental que estem analitzant, ens introdueix quatre dels temes més importants de la visió de Shakespeare, considerats per Jackie Hall, els quals són l'Amistat, el Poder, la Corrupció i els Somnis. Amb relació a l'Amistat, Shakespeare relata com funcionaven les estructures socials. En distingeix tres tipus d'amistat: Entre homes (honor, linatge, interés), entre dones (secrets de matrimonis, parlar malament dels marits) i entre homes i dones (amistat. Res sexual) Amb relació al Poder, Shakespeare mostra el món religiós immoral que obstenta el poder amb un món vil i viciós. El poder té la necessitat de corregir i controlar les classes més baixes de la societat. Els governants, per exemple, menteixen, semblant íntegres, només per tenir el poder de nou. Amb relació a la Corrupció, Shakespeare diu que la corrupció només pot produir més corrupció i provoca por, desconfiança, paranoia i hipocresia. També menciona la corrupció que pot fer una persona a una altra (manipulació) tornant-la el seu títere. Amb relació als somnis, Shakespeare ens dóna una visió dels somnis com un "món" al que anar-hi, ja que és "perfecte". Però hem de tenir en compte que els malsons també són somnis, que ens ajuden a superar les nostres pors o mostren el que passarà (profecíes), i il·lusions que ens enganyen. Per tant, poder dir que Shakespeare, encara que té obres més "Renaxentiestes", l'autora del documental creu que aquests quatre factors pessimistes són els més importants de l'obra de Shakespeare.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Félix Lope de Vega +William Shakespeare va ser un dels autors més significatius de l'història de la literatura. Les seves obres, caracterizadas, per mantenir com a fons, un context, medieval i uns arguments complexos, són molt coneguts a nivell internacional. Jackie Hall presenta en el documental " Temes Shakesperians " alguns dels aspectes que caracteritzen les obres de Shakespeare. Ens presenta l'amistat, de la manera com ho surten a les obres. Ens presenta l'amistat entre els homes, les dones i entre els ambdós generas. A més, hi surten diverses obres. Parla de la corrupció, ens mostren tres obres; societat corrupta, ens mostra la corrupció, dient, que va augmentat sempre, provocá tensió. Els somnis sempre han estat una rica font per als escriptors i significaran també alguna cosa. Els escriptors utilitzaran els somnis per estudiar la psicologia i el funcionament de la societat. Shakespeare ho utilitzará en diferents moments. Així, doncs, trobem els somnis i l' escapisme amb la obra de " La tempesta ", somnis com a visions, com a profesies amb somnis d'un estiu, somnis com a malsons amb Romeu i Julieta i somnis com a il·lusions. Com a resum, podem afirmar que l' obra Shakesperiana era molt creativa, original i que responia a les expectatives de la gent.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Joan Maragall Gorina +William Shakespeare fou dramaturg, poeta i actor anglès, va néixer l’any 1564 i va morir el 1616. A les seves obres tracta temes de l’època medieval, com la tragèdia, la comèdia i el drama líric. Les obres que va escriure més importants són Otel•lo, Hamlet i Macbeth. En el documental tracta els temes shakespearians, els més rellevants que s’hi tracte són l’amistat, poder i corrupció i els somnis. En el primer eix és “l’amistat”, on Shakespeare donava una visió de les estructures de poder i diferencies d’amistat entre home i home, dona i dona i per últim home i dona. Al segon eix parla del poder i la corrupció a partir de les obres “Macbeth” i “Otel•lo”, on dóna a entendre que el poder és un vici moral i que s’utilitza per manipular a la societat i comporta a la corrupció. En el tercer eix explica que la majoria dels autors d’aquella època escriuen sobre els somnis, ja que creuen que ens volen dir alguna cosa. En el quart eix s’exposen els diferents somnis de Shakespeare, en l’obra de “Tempestes” parla dels somnis i escapisme, en l’obra de “Romeo i Julieta” parla dels somnis com a visions i somnis com a mals sons, en el “Somni d’una nit d’estiu” parla dels somnis com a profecies i a la “Tempesta” somnis com a il•lusions. En resum, Shakespeare relaciona molts conceptes en les seves obres i exposa com és la societat en aquell moment i quines son les preocupacions i les relacions socials.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Llorenç Villalonga +William Shakespeare fou un poeta i un autor teatral inglès,considerat com un dels millors dramaturgs de la literatura. Generalment, el catàleg literari o teatral de Willaim Shakespeare consta de 37 obres i es dividex en tres grans grups: tragèdia, comèdia i drames històrics. El documental ens mostra temes shakesperians, principalment, l'amistat, el poder i la corrupció i els somnis. Segons les obres de Shakespeare, es poden veure clarament les diferents amistats que hi ha; on ell distingeix 3 tipus d'amistats : l'amistat entre homes, l'amistat entre dones i l'amistat entre homes i dones. En el primer, ho relaciona amb l'obra de "Hamlet", el segon " El somni d'un nit d'estiu" i, el tercer "Molt soroll per no res". L'obra de "Macbeth","Mesura per mesura" i " Otelo" ens il·lustren clarament el tema del poder des de diferents perspectives. En aquest apartat ens fa una àmplia explicació de les tres obres esmentades anteriorment, ja que el poder és un tema associat amb la corrupció. Per acabar, el tema dels somnis. Shakespeare, fa aparèixer els somnis en nombroses obres i ho fa de diferents maneres: somnis i escpisme, somnis com alusions, somnis com malsons i somnis com a il·lusions. Per tant, els somnis han estat una rica font d'inspiració pels escriptors. En resum, en el tema de l'amistat ens dóna una visió de com funcionen les estructures de poder i explica les diferencies que hi ha entre homes i dones. En el tema de poder i corrupció ens demostra a partir de les seves obres el poder que pot tenir una corrupció. I finalment en el tema dels somnis tambè ho representa de diferents maneres a travès de les obres relacionades el somni.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Mercè Rodoreda +William Shakespeare va néixer l’any 1564 i va morir l’any 1616. L’obra de Shakespeare és fortament medieval. Entre les obres de Sahkespeare destaquen: Hamlet, Otel·lo, Macbeth, Mesura per mesura, Romeo i Julieta i Tempesta. Són obres molt importants a causa del seu do per expressar-se. El documental “temes Shakesperians” ens parla de quatre temes, el primer són els tres tipus d’amistat, i es classifica en: amistat entre homes, amistat entre dones i l’amistat entre dones i homes. El segon és el tema del poder, i el tercer la corrupció. Aquests dos temes apareixen a tres obres: Macbeth, Mesura per mesura i Otel·lo. El quart son els somnis i es classifiquen en quatre tipus: Somnis i escapisme, somnis com a profecia , somnis com a malsons i com a visions, i finalment somnis com a il·lustració. El primer eix ens parla dels tres tipus d’amistat. El primer ens parla de l’amistat entre els homes, la qual serveix per molts propòsits. En segon lloc ens parla de l’amistat entre dones. Aquesta, segons Shakespeare, és un procés. Per últim en tercer lloc, l’amistat entre homes i dones. Ens posa com a exemple l’obra d’Otel·lo on l’amistat resulta com a amor. El segon eix és el poder. El poder apareix a les obres de Macbeth, Mesura per mesura i Otel·lo. A Mesura per mesura hi ha un conflicte entre el món religiós immoral i el món vil i viciós. Pretén demostrar que el pitjor és l’obsessió del poder. El tercer eix és la corrupció. Aquest apareix a Macbeth, Mesura per mesura i Otel·lo. A Macbeth, per exemple, es veu que una conseqüència de la corrupció és més corrupció, entre d’altres. I a Otel·lo aquesta provoca l’assassinat de la seva esposa i el suïcidi del protagonista, és a dir, del propi Otel·lo. El quart i últim eix són els somnis. En les obres de Shakespeare apareixen moltes vegades hi ho fan de diferents maneres: en els somnis i escapisme destaca la obra de tempesta. En els somnis com a visions destaca la obra Romeo i Julieta ón descriu el somni d’una societat hipòcrita. En tercer lloc, els somnis com a profecia. En quart lloc els somnis com a malsons. I per últim els somnis com a il·lusions. Hem vist que Shakespeare tracta els temes de l’amistat, dels somnis, del poder i de la corrupció a les seves obres. Entre les quals destaquen Romeo i Julieta, Macbeth, Hamlet, Otel·lo i Mesura per mesura.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Miguel de Cervantes +William Shakespeare fou un dramaturg, poeta i escuptor anglès que va néixer el 1564 i va morir al 1616. És molt important i destacat no només a la literatura anglesa, sinó també a la literatura universal. Va escriure un total de 37 obres dels gèneres dramàtic i tràgic, temàtiques que domina avui dia és considerat dels millors escriptors de la història de la literatura a causa de les seves grans obres, les quals escriurà transmetent molts sentiments per part dels personatges. El documental, que està conduït per Jackie Hall, ens exposa els temes més destacats de l'obra de Shakespeare. El concepte d'amistat entre homes, entre dones i entre homes i dones. A continuació apareix el tema del poder i la corrupció des de diferents angles. Per finalitzar ens exposa el tema dels somnis de maneres diferents. Algunes de les obres esmentades són: Mesura per mesura, Macbeth, Otel·lo, Hamlet.. L'amistat es classifica en tres tipologies, entre homes, on el proposit principal és crear enllaços de fidelitat i lleialtat per tal de complir el insteressos a les corts. Entre dones: vincles forst i complexos sense finalitat. Són un mitjà en l'etapa de maduració de la dona i el substitueix el matrimoni. Home i dona: No s'espera un comportament sexual, encara que pot ser una tapadera dels sentiments d'amor. A Macbeth el poder s'aconsegueix amb violència cap a les persones de posició vulnerable. A l'obra ''Mesura per mesura'', un religiós a un submón viciós aconsegueix el control i el poder de les classes més baixes de la societat a través d'un discurs hipòcrita i aparentant integritat entre els governants. La manipulació i l'engany són fonamentals per acosenguir aquest poder. A l'obra de Macbeth es motra que la gent que té el poder es corrupte i cuepa de la corrupció a les classes populars, això desenvoca consequències socials. A Otel·lo es mostra una corrupció d'una persona sobre una persona a causa de Jago, un mercenari individualista, qui corromp a Otel·lo causant la mort de la seva dona i el seu suicidi a través de la gelosia sexual. El personatge de Jago podria ser considerat un mal social a l'època moderna, representant el racisme, el fanatisme. Els somnis són una rica font d'inspiració dels autors i tenen un significat deins la psicologia humana. A l'escapisme ( la tempesta) el protagonista és un esclau que té somnis de llibertat. A les visions ( Romeo i Julieta) trobem els somnis d'una societat hipòcrita. A les profecies (somni d'una nit a l'estiu) la protagonista veu com el seu enamorat la fraux. A les il·lusions es diu que la vida és un somni i els sentits ens enganyen. En resum, trobem una recopilació dels diferents eixos que són tractats com temes principals: amistat, poder, corrupció i somnis. Aquesta sèrie de fragments visuals el que fan és apropar-nos a l'obra de Shakespeare de forma dinàmica, contemplant la seva universalitat i la vigència que ha anat guanyant al llarg del temps. A través dels temes principals, shakespeare es fa reflexionar de la seva importància i de com poden afectar les nostres vides.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Pablo Neruda +William Shakespeare va néixer a Stanford (Regne Unit) el 23 d'abril de 1654. Fou un dramaturg poeta i autor anglès. Deixà els estudis al acabar secundària. Ja casat va passar una temporada a Londus, però va tornar a Stanford on mor el 23 d'abril de 1616. La seva obra es troba a mig camí entre el renaixement i el barroc, en una època de crisi. Escriu obres de teatre com Shakespeare, Romell i Julieta... En les obres es burlava de forma enginyosa i divertida de la societat. És dels millors dramaturgs de la literatura universal. Reflecteix la qualitat expressiva i domini del llenguatge. El plaer per l'escriptura que transmet, desemboca en un plaer per part de la societat en vers de la cultura. El document presenta una visió especial de l'obra de Shakespeare. Més enllà de més qualitats literàries, l'autor té elements que permeten conèixer la societat i costums de l'època. El document il·lustra aquesta visió entorn dels quatre eixos que són: l'amistat, el poder, la corrupció i els somnis. Primer presenta l'amistat entre homes, entre dones i entre dones i homes a la societat que l'envolta. Als altres eixos són el poder i la corrupció. Tracta temes des de diferents angles. Explica com la corrupció té conseqüències socials calamitoses, parla d'hipocresia i del vici moral del món religiós dels poderosos que qüestiona el món vil i viciós de la resta de la societat. I l'últim parla dels somnis, Shakespeare utilitza els somnis com una mostra de desitjos, d'hipocresia social, com a profecies o com a interpretació de la pròpia vida com il·lusió. Parla de tres tipus d'amistat: entre homes, la finalitat enfortir els enllaços de parentiu, reforçar les seves lleialtats mútues i afavorir l'amor i el matrimoni. Hamlet mostra una nova forma d'amistat que es crea entre els S. XV-XVI amb l'humanisme (comparteixen aprenentatges i coneixements). Amistat entre dones: Shakespeare observa que són vincles forts i sempre acaben desembocant en matrimoni, i per tant, no tenen fi, sinó que és una preparació per la vida social i sexual. Amistat entre homes i dones es veu reflectida a l'obra "Molt soroll per no res" on els dos protagonistes mostren una aparença de pica baralla que amaga els seus sentiments que al final de l'obra són reconeguts. Per tant Shakespeare creu que l'amistat es pot convertir en amor. Parla del poder a partir de l'obra Mesura per mesura , on fa referència a dos mons. La comèdia mostra la necessitat del govern de corregir i controlar els sectors més baixos de la societat fent indispensable disposar de bones impressions, però Shakespeare creu i avisa que el perill prové del vici i del discurs hipòcrita del propi poder. Parla de la corrupció en dues obres. La primera, Macbeth on hi veiem tres conseqüències de la corrupció. En primer lloc, arriba al poder gràcies a la violència, deixant el tirà molt vulnerable per a què puguin utilitzar els mateixos mitjans violents en la seva contra. En segon lloc, la corrupció produeix més corrupció. I, per últim, la corrupció produeix desconfiança, por i hipocresia. I, a l'última obra, Otel·lo, s'hi presenta la corrupció de Yago, un personatge noble. Reflecteix la societat mercenària on Otel·lo cau als peus de Yago, i acaba sent presoner de defensar el seu poder atacant les dones i convertint-les en objectes de possessió sexual. Els somnis han estat font d'inspiració pels escriptors, ja que a través d'ells han pogut explicar coses amb significat. Els escriptors els utilitzen per explicar la psicologia humana i desvelar el funcionament de la societat. Shakespeare ho fa de diferents maneres en les seves obres. Hi ha diferents tipus de somnis: els somnis i escapismes, els somnis com a visions, els somnis com a profecies, els somnis com a malsons, i els somnis com a il·lusions. Per recapitular, aquest documental ens ha mostrat alguns dels aspectes més destacables a les obres de Shakespeare. Ha parlat sobre les amistats entre els personatges de les seves obres, el poder i la corrupció que els corrompien, i els somnis que tenien. Aquests elements tan ben elaborats ens permeten entendre millor la societat de la seva època. Per aquesta raó, i per l'elevada qualitat literària que presenten les seves obres, podem dir que William Shakespeare és un dels millors escriptors de la seva època.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Ramon Llull +William Shakespeare va ser un escriptor anglès dels segles XVI - XVII. La Obra de William Shakespeare la podem situar entre el Renaixement i el Barroc, però els seus escrits presenten una emprenta medieval. Shakespeare està considerat un dels millors escriptors mundials de tragèdia i la seva obra és inclassificable ''Temes shakespearians'' és un documental extret de educaixa. Els temes escollits són l'amistat, el poder, la corrupció i els somnis. A l'obra de Shakespeare, l'amistat s'utilitza com a visió del funcionament de les estructures de poder. Planteja l'evolució dels tipus d'amistat que reflecteix les transformacions d'una societat canviant. Descriu també la diferència en les amistats entre homes i dones que representa un lligam que finalitza amb amor. A l'amistat entre dones tenen un vincle molt fort que es trenca amb un matrimoni. En quant a la corrupció, és un factor que en l'obra de Shakespeare s'utilitza com a mètode per controlar a un individu, o bé, a un grup de persones. El poder es un element relacionat amb la corrupció, mencionat prèviament, a causa que mitjançant la corrupció es mantenia o s'aconseguia el poder. Shakespeare utilitza els somnis per descriure elements diferents: escapisme, com a font d'inspiració a l'obra ''La tempesta''; visions, a l'obra ''Romeu i Julieta''; profecies, a l'obra ''Somni d'una nit d'estiu''; malsons, a ''Romeu i Julieta'', i il·lusions, a ''La tempesta''. L'obra de Shakespeare es basa en relacions i conductes entre persones que desenvolupen en un que depèn de les decisions i fets motivats per les conductes.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Salvador Espriu +William Shakespeare va néixer a Stanford el 26 d'abril del 1564 i va morir al 1616.Shakespeare va ser poeta, actor anglès i dramaturg, considerat com un dels millors dramaturgs de la literatura .La seva obra es troba entre el Renaixement i el Barroc i suposa una gran complexitat. En el documental s'ens mostren quatre dels temes més importants de la visió de Shakespeare, els quals són l'Amistat, el Poder, la Corrupció i els Somnis. En la primera part del documental parla de l’amistat entre homes, entre dones i entre homes i dones, donant-nos a conèixer com funcionaven les seves respectives estructures socials. Pel que fa a la corrupció: Macbeth ens mostra les conseqüències socials que comporta la corrupció, Shakespeare diu que la corrupció només pot produir més corrupció i provoca por, desconfiança, paranoia i hipocresia. Desprès, s'ens explica el poder desde el seu punt de vista, a mesura per mesura ens mostra el conflicte que hi ha entre el món religiós immoral i el món viciós i com per exemple els governants no s'han d'obsessionar amb el poder. Shakespeare utilitza els somnis per descriure elements diferents: Somnis i escapisme, somnis com a visions, somnis com a profecies, somnis com a mal sons i somnis com a il•lusions. Finalment hem pogut conèixer mes profundament l'obra de Shakespeare i els seus temes principals.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels Thomas Mann +William Shakespeare va néixer a Stanford el 26 d'abril del 1564 i va morir al 1616. Va ser un dramaturg i poeta anglès. Considerat l'escriptor més important en llengua anglesa i un dels més cèlebres de la literatura universal. Va publicar en vida 16 de les obres que li atribueixen algunes de les quals s'haguessin perdut de no haber-se publicat "el folio". En el 1600 publica grans obres com "Hamlet", "Otel·lo", "Macbeth". El documental tracta sobre una sèrie de temes shakespearians; en primer lloc tracta l'amistad que hi ha entre els homes, les dones i homes i dones; després parla del poder i la corrupció tot relacionant-lo amb Macbeth, Mesura per Mesura i Otel·lo i per últim parla dels comnis i les seves diferents categoríes. El primer eix parla de l'amistad. En primer lloc entre els homes, que té la funció de mantenir i enfortir les relacions de parantiu, tenint aquesta amistad aconseguía una relació de lleialtat. D'altra banda l'amistad entre dones que construïa una vínculs molt forts i molt complexos, però sempre substituïnt-lo per le matrimoni i per últim parla sobre l'amistad entre homes i dones que prospera perquè no s'espera una relació sexual entre elles. El poder de la corrupció que pot tenir una persona sobre una altra. Intenta donar la culpa a la classe inferior, intenta controlar els sectors més baixos de la societat. A de mantenir una aparença d'integritat per mantenir el poder. La corrupció produeis més corrupció. Produeix desconfiança, por i hipocresia. Els somnis són una rica font d'inspiració per molts escriptors. Per investigar la psicología humana. Fa aparèixer els somnis de diferents manera, en primer lloc els somnis i l'escapisme: una manera d'escapar de la realitat. També parla dels somnis com a visions: situacions hipòcrites. També parla dels somnis com a profecies: somni real que avisa del que pasarà. Parla dels somnis com a malsons: serveix per enfrontar les seves pors. I per últim parla dels somnis com a il·lusions: la vida és un somi. En resum, Shakespeare parla de les seves diferents obres de tot una sèrie de temes com per exemple de l'amistad, la corrupció, els somnis, etc. De manera que els personatges de les seves obres es veuen infuenciats. En definitiva Shakespeare ha infuenciat molt en la literatura universal.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l'autor William Shakespeare, pels William Shakespeare +William Shakespeare (1564-1616) va ser un dramaturg, poeta i actor anglès, considerat un dels més grans de la literatura universal. Es troba situat entre el Renaixament i el Barroc. Les seves obres han estat traduïdes a les principals llengües i les seves obres dramàtiques segueixen representant-se per tot el món. Moltes cites i neologismes de les seves obres han passat a ser part de l'ús quotidià, tant en anglès com en altres llengües. En el petit documental sobre els temes shakesperians conduït per Jackie Hallnes presenten quatre temes que fan que la litratura de Shakespeare sigui tant important. Parla de l'amistad, del poder, de la corrupció i dels somnis. Amb relació a l'amistat, Shakespeare ens explica els tipus d'amistad de l'època i la seva dinàmica. Distingeix entre l'amistat entre homes ( utilitzada per mantenir i enfortir llaços de parentiu, afavorir l'amor i el matrimoni. Indica la trobada de dues ments semblants), entre dones (vincles forts i complexos, però aquestes relacions acaben sent substituïdes pel matrimoni, i les dones la utilitzàven per desafiar als homes) i entre homes i dones (la qual no té cap finalitat sexual però pot acabar en amor). Amb relació al poder, Shakespeare ens el presenta com el xoc entre dos móns en oposició que acaben derivant en submóns vils i viciosos. Explica la necessitat del poder de corregir i controlar els sectors més baixos de la societat. Finalment ens informa que el poder acaba sent com una malaltia que controla als éssers humans i que és un "sentiment" codiciós. Amb relació a la corrupció, Shakespare ens explica els usos i les conseqüències que aquesta implica sobre la societat i entre les persones. A partir del que narra ens fa entendre que la corrupció ens porta a la violència, a la desconfiança, a la por i a la hipocresia. Amb relació als somnis, Shakespeare els utilitza com una manera d'expressar la psicologia de les persones i per fer-nos entendre el funcionament de la societat. Diu que els somnis poden ser utilitzats com a escapismes, visions, profecies, malsons i il·lusions. Tots aquests usos es podrien englobar dins d'un món "no real" que no succeeïx de veritat. En definitiva, el documental ens mostra com els temes shakesperians ajuden a entendre la societat de l'època i podem adonar-nos que el que la mou és simplement l'interés i la codicia controlats per l'inconscient.  +
Activitat sobre Romeo i Julieta de l, pels Federico García Lorca +L’obra de Shakespeare es troba a mig camí del Renaixement i de la cultura del Barroc, encara que presenta una empremta fortament Medieval. La repercussió es nota per les obres. Moltes de les seves cites i aforismes s’utilitzen actualment. L’amistat a l’obra de Shakespeare queda reflectida pels tres tipus d’amistat: l’amistat entre homes, l’amistat entre dones i l’amistat entre homes i dones. Així com la seva evolució. Les influencies a l’obra de Shakespeare són l’amistat i els seus tres tipus. El poder i la corrupció i els somnis. -Amistat entre homes: es basaria en la lleialtat pel que fa als interessos econòmics i polítics i afavoriria el matrimoni. S’ha de tenir en compte que a mesura que passa el temps i sorgeix l’Humanisme , aquest tipus d’amistat canvia. -Amistat entre dones: es basaria amb vincles prou forts, fins que arriba l’època del matrimoni i les dones han de dedicar-se al marit. Es nota l’educació patriarcal. -Amistat entre homes i dones: Shakespeare mostra que l’amistat entre home i dona , pot acabar transformant-se en amor. L’obra de Shakespeare mostra el poder i la corrupció: el poder sempre és corrupte. I la corrupció sempre atrau i porta més corrupció. La societat segueix el joc del poder i la corrupció. I el problema més gran de la societat prové del vici moral del mateix poder. El quart eix són els somnis i l’escapisme: els somnis poden conduir a un lloc millor, els somnis poden ser visions del que agradaria poder fer, també podrien ser un avís a la vida real i es transformarien com a profecies. Aquests somnis podries ser malsons o il·lusions. En resum, per la tipologia de l’amistat es veu com funcionen les estructures de poder, la diferencia entre homes i dones. I segons l'evolució de l'amistat reflexa els canvis de la societat. El poder comporta corrupció i el mateix poder vol fer creure que prové del poble. Els somnis poden servir com a base de les diferents obres.  +
(anteriors 25) (següents 25)